PT- UTMANINGEN – start 13/10

1.VAD ÄR PT UTMANINGEN???

2. MÅSTE MAN VARA MEDLEM???

3. VAD KOSTAR DET???

4. FINNS DET PLATSER KVAR……..

5. HUR TAR JAG REDA PÅ OM DETTA ÄR NÅGOT FÖR MIG?

1. PT- Utmaningen är en tävling där våra utmanare/deltagare tävlar med sin personliga tränare, mot de övriga deltagarna. Tävlingen pågår i 8 veckor. Den startar söndag den 12/10 på Pauluns näringscenter där invägningen sker. Därefter tränar utmanaren 3 ggr i veckan med sin PT och lägger upp kosten samt följer upp den för att bästa resultat ska uppnås. Det man uppnår är, minskad fettprocent och ökad muskelmassa. Den som har bästa resultat på utvägningen, vinner!!!
Vinnaren firas på anläggningen den 14/12!

2. Nej man måste inte vara medlem. En avgift på 1000 kr tillkommer om man inte är medlem.

3. Pt-Utmaningen kostar 15 900 kr och kan delas upp på 12 mån. 1325 kr/mån. I detta ingår in- och utvägning i en Pod Pod, 24 individuella PT tillfällen, 2 gemensamma träningar och kostprogram samt daglig tillgänglighet via mail och telefon till din PT. Vinnaren vinner 10 000 kr i resecheckar och ett årskort värde 6 000 kr, vilket innebär pengarna tillbaka !

4. Ja vi har 4 platser kvar i Vällingby och ca 6 platser kvar i Nacka.

5. Maila: [email protected] så bokar vi in dig på en kostnadsfri konsultation på en våra duktiga Personliga Tränare.

VARMT VÄLKOMNA TILL PT- UTMANINGEN ht – 2014

VILL DU KOMMA IGÅNG PÅ NYTT?

NÄSTA VECKA FIRAR VI VÅRA NYA RELEASER MED  STORT RELEASEPARTY!

 Vill du börja träna något nytt?

Behöver du komma igång på nytt efter ett träningsuppehåll?

Vill du ha extra inspiration genom att gå på TEAM klass med flera galna instruktörer?

Passa på nästa vecka då vi har release (nya steg, rörelser och musik) i följande program:

BODYJAM
BODYJAM® är en dansklass med sköna moves till den senaste musiken. Passet är perfekt för dig som älskar att dansa och släppa loss, och samtidigt få koordinations- och konditionsträning utan att du knappt märker det. Öka din kroppskontroll, bli skickligare att uttrycka dig med din kropp och bli beroende av dans!

BODYPUMP
BODYPUMP® är styrketräning till musik som utmanar dig och gör dig stark. Passet är perfekt för både kvinnor och män som vill träna igenom hela kroppen på en timme. Att BODYPUMP® är enkelt gör det lätt att komma igång, och effektiviteten gör att du snabbt märker resultat. Du använder en step-uplåda, en skivstång och vikter. När du gått ett par gånger kommer du att veta vilka vikter som är rätt för dig. Generellt gäller att ju större muskler, desto tyngre vikter. Till exempel kan du lägga på lite mer när du tränar ben och ha lite lättare vikter när du tränar armar. Är du osäker – fråga din instruktör.

CXWORX
CXWORX® är baserat på banbrytande och vetenskapliga undersökningar, det är det perfekta passet för att få vältrandas mag- och ryggmuskler. Genom dynamisk träning för mage, rygg och rumpa kommer detta program få dig att känna dig stark och välmående. Snabb och effektiv träning på endast 30 minuter.

RPM SPINNING
För koreograferad intervall spinning till otroligt peppande musik och effektiva intervaller. Att passet är detsamma i 3 mån gör det möjligt för deltagarna att verkligen lära sig passet, utvecklas för varje gång och utmana sig maximalt.

BODYCOMBAT: BODYCOMBAT® är ett pass med massor av kraft och energi! Med tekniker från karate, boxning och muy thai utmanar du din fantasimotståndare, samtidigt som du förbrukar massor av energi, blir skickligare, starkare och får större självförtroende. Vem är du? Catwoman eller Bruce Lee? Hög grad av konditionsträning och fettförbränning!

 

BODYVIVE: En timmes BODYVIVE®-träning till musik innehåller pulshöjande rörelser utan hopp som ger dig bättre kondition, motståndsträning som ökar din styrka samt stabilites- och rörlighetsövningar som förbättrar din smidighet. Genom att använda VIVE®-bollen och gummibandet stärker du kroppen samtidigt som du njuter av musiken. Det är tryggt att veta att BODYVIVE®-programmet är framtaget av specialister för dig som vill leva ett rikt och aktivt liv. Musiken som spelas är alltid en skön blandning välkända och medryckande originallåtar från 60-, 70-, 80- och 90-talet.

 

GRIT PLYO: Maximera din spänst med hjälp av högintensiv intervallträning i mindre grupp.GRIT™ PLYO är uppbyggt av rörelser som ökar din spänst. Du använder en steplåda och ibland även en viktplatta för att öka intensiteten och belastningen. Drivande musik får dig att ta din träning till en ny nivå. Bli starkare, snabbare och mer explosiv med GRIT™ PLYO

GRIT CARDIO: GRIT™ CARDIO kräver ingen utrustning. Här använder du istället din egen kroppsvikt och tränar högintensivt för att förbättra din kondition. Den unika sammansättningen av rörelser ger dig en hög energiförbrukning som fortsätter efter att passet är slut. Det är vetenskapligt bevisat att GRIT™ CARDIO levererar snabba resultat. Förbättrar din kondition, fysik och förbränning med GRIT™ CARDIO.

SH´BAM: Med enkla men heta danssteg, är SH’BAM® det perfekta sättet att forma kroppen och låta din inre stjärna lysa! Populära hits blandat med old school dängor vi alla känner igen är SH’BAM® ett befriande, roligt och socialt sätt att träna. Varje klass av SH’BAM® är levande, unik och rolig! Passar dig som gillar dans och har glimten i ögat! Passar både nybörjare och vana deltagare.

DESSUTOM FÅR DU TA MED 2 VÄNNER!

TEAMKLASSER – RELEASEVECKAN! –2 INSTRUKTÖRER = DUBBELT SÅ ROLIGT!

Måndag 22/9 – BODYPUMP – Helena och Kerstin

Måndag 22/9 – BODYVIVE - Mikeala, Anna och Marie

Måndag 22/9 – BODYCOMBAT – Mia & Mikaela

Måndag 22/9 - CX WORX - Karin och Mikaela

Tisdag 23/9 – GRIT CARDIO & PLYO – Ulrica och Anna

Onsdag 24/9 – BODYJAM – Vladimir, Shara och Sandra

Fredag 26/9 – BODYVIVE – Marie och Mikaela

Fredag 26/9 – BODYPUMP - Karin, Mia och Aria

Lördag 27/9 – BODYPUMP – GRIT PLYO – Anna och Ulrica

Lördag 27/9 – BODYCOMBAT – Anna och Sara

Söndag 28/9 – RPM – Laila och Ulrica  

 VARMT VÄLKOMNA ÖNSKAR TEAM WORLD CLASS VÄLLINGBY!! 

140831_151559_0129_red_webb

 

VILL DU BÖRJA TRÄNA NÅGOT NYTT?

NÄSTA VECKA FIRAR VI VÅRA NYA RELEASER MED STORT RELEASEPARTY!

 Vill du börja träna något nytt? 

Behöver du komma igång på nytt efter ett tränignsuppehåll?

 Vill du ha extra inspiration genom att gå på TEAM klass med flera galna instruktörer?

Passa på nästa vecka då vi har release (nya steg, rörelser och musik) i följande:
BODYJAM
BODYJAM® är en dansklass med sköna moves till den senaste musiken. Passet är perfekt för dig som älskar att dansa och släppa loss, och samtidigt få koordinations- och konditionsträning utan att du knappt märker det. Öka din kroppskontroll, bli skickligare att uttrycka dig med din kropp och bli beroende av dans!

BODYPUMP
BODYPUMP® är styrketräning till musik som utmanar dig och gör dig stark. Passet är perfekt för både kvinnor och män som vill träna igenom hela kroppen på en timme. Att BODYPUMP® är enkelt gör det lätt att komma igång, och effektiviteten gör att du snabbt märker resultat. Du använder en step-uplåda, en skivstång och vikter. När du gått ett par gånger kommer du att veta vilka vikter som är rätt för dig. Generellt gäller att ju större muskler, desto tyngre vikter. Till exempel kan du lägga på lite mer när du tränar ben och ha lite lättare vikter när du tränar armar. Är du osäker – fråga din instruktör.

CXWORX
CXWORX® är baserat på banbrytande och vetenskapliga undersökningar, det är det perfekta passet för att få vältrandas mag- och ryggmuskler. Genom dynamisk träning för mage, rygg och rumpa kommer detta program få dig att känna dig stark och välmående. Snabb och effektiv träning på endast 30 minuter.

RPM SPINNING
För koreograferad intervall spinning till otroligt peppande musik och effektiva intervaller. Att passet är detsamma i 3 mån gör det möjligt för deltagarna att verkligen lära sig passet, utvecklas för varje gång och utmana sig maximalt.

 

GRIT PLYO: Maximera din spänst med hjälp av högintensiv intervallträning i mindre grupp.GRIT™ PLYO är uppbyggt av rörelser som ökar din spänst. Du använder en steplåda och ibland även en viktplatta för att öka intensiteten och belastningen. Drivande musik får dig att ta din träning till en ny nivå. Bli starkare, snabbare och mer explosiv med GRIT™ PLYO

BODYBALANCE
Är en varsam blandning av yoga, tai chi och pilates som gör dig centrerad och lugn. Med hjälp av fokusering, andning och en serie av noga utvalda rörelsekombinationer tränar du styrka, balans och rörlighet till mjuk musik. Kombinationen av tekniker och rörelser ger dig ett fysiskt träningspass, samt inre balans och harmoni.

DESSUTOM FÅR DU BJUDA MED DIG UPP TILL 2 VÄNNER DENNA VECKA!

TEAMKLASSER: (2 instruktörer = dubbelt så kul)

Måndag 22/9 – BODYJAM – Vladimir och Shara

 

Måndag 22/9 – CX WORX – Helena och Vladimir

 

Onsdag 24/9 – BODYPUMP – Lena och Mia

 

Torsdag 25/9 – BODYCOMBAT – Hampus, Mikaela och Mia

 

 VARMT VÄLKOMNA ÖNSKAR TEAM WORLD CLASS NACKA! 

 

Läs vad vår kostexprert och PT, Nicolas Fiori skriver om Gojibär!

Gojibär
Gojibär (eng wolfberry) härstammar från centrala Kina och är nära besläktat med tomaten. Den har en rödorange färg när den är färsk och får en mörk röd färg när den torkas. Gojibär har ätits i över 5000 år i Kina pga dess goda hälsoeffekt. Den har till och med använts inom kinesisk läkekonst för att behandla olika besvär som bland annat synproblem, ledproblem, huvudvärk etc.

Gojibär går även att odla i Sverige.

gojibar

Innehåller

19 olika aminosyror – varav åtta tillhör de essentiella aminosyrorna (livsnödvändiga).
Innehåller mer än 21 spårämnen så som germanium, zink, järn koppar, kalcium, selen och fosfor
Hög mängd antioxidanter.
Rik på vitaminer som Vitamin A, B1, B2, B6, C och E
500 gånger mer C-vitamin per viktenhet än apelsiner. Vilket gör gojibäret till den näst största C-vitamin källan efter camu-camu-bäret.
6 ggr mer betakaroten än i morötter.
Essentiella fettsyror som minskar inflammationen i kroppen och ökar hjärnans funktion.
Innehåller Beta-sitosterol som visat sig sänka kolesterolhalten och motverka prostataförstoring.
Betain som används av levern för att producera ett ämne som heter kolin. Kolin minskar stressen, förbättrar minnet, stimulerar muskeltillväxten och skyddar mot ohälsosamma leverfetter.
Linolsyra som bland annat främjar minskning av kroppsfett, samt ökar muskeltillväxt. Linolsyra hjälper också till att upprätthålla och stärka immunförsvaret.

Blir starkare och får mer energi
Bättre immunförsvar
Bättre hud
Får bättre syn
Ökad sexlust
Ger bättre sömn
Ökar kroppens produktion av vita och röda blodkroppar
Minskar stress och oro
Förbättrad hjärtfunktion
Sänker ditt blodtryck
Sänker ditt kolesterol
Förbättrar din blodcirkulation I kroppen

Lägga i några gojibär i ditt te för bättre smak och även få  i dig fler nyttiga näringsämnen
Äta dem som ett nyttigt tilltugg istället för chips och godis
Äta det som ett nyttigt mellanmål
Mixa ner dem i smoothies (bra efter träning för att öka mängden antioxidanter)
Blanda ner i olika sorters sallader
Använda gojibär som decoration

MER GOJIBÄR TILL FOLKET!!!

LÄS OM LENA SOM VAR UTMANARE FÖRRA ÅRET…

 FÖLJ VÅR NYA FACEBOOK SIDA PT -UTMANINGEN! 

Gå in och lika och bli inspirerad…

https://www.facebook.com/pages/PT-utmaningen/703854296337011?hc_location=timeline

LÄS BREVET FRÅN EN AV ÅRETS FÖRRA PT – UTMANARE 

Läs om Lena och henne upplevelse av PT – Utmaningen!

”Jag har gjort min allra första och största resa för min skull på 59 år. Gick på World Class Vällingby på olika pass under ca 2 1/2 år, 3 gånger i veckan. Tänkte att det vore kul att komma igång med armhävningar. Går på bodyviven med Anna Ask som instruktör, hon har givit mig så mycket, uppmuntran,glädje, ja allt. På just dessa pass så ville jag bli bättre på armhävningar, att rumpan inte ska hänga och att inte behöva rullator vid 70 år.

Med den tanken så tog jag en personlig tränare och träffade Karin. Efter några pt timmar så berättar hon om pt-kampen. Jag har haft problem med vikt, i hela mitt liv. ligger i risksonen för diabetes. Karin verkligen berättade för mig hur vi skulle lägga upp detta och se till att ta bort socker och kolhydrater. Kände att jag fick en tjej som brydde sig om mig, inte bara för att få in folk på Pt-kampen. Utan för min skull.

Resan med Karin har varit tufft, jag är en person som ofta ger upp fast jag kan. Det har hon bevisat för mig. Att åldern inte spelar någon roll. Hon har fått stått ut med mina känslor. När bullar och godis klockan ringt på. Att inte viljan funnits, vid olika tillfällen. Lärt mig hantera redskapen i gymmet, vad som behövs tränas.

Karin är så intelligent, lyssnande, positiv drivande, känslosam och underbar. Hon har blivit min ängel i livet. Känslan av att detta snart är slut, ger mig tårar, känns som vi blivit en familj som kämpar. Alla på world Class v-by har uppmuntrat och frågat hur det går, vilken kärlek ni ger till alla. Jag är så stolt över att berätta om min träning och vilka människor jag träffat.

Tack Mia för att du ger denna energi till din medarbetare , så dom kan ge oss allt. Rinner faktiskt en tår ner för min kind när jag skriver detta. All kärlek till er på world Class Vällingby. Tant Lena 

ATT TILLÄGGA ÄR ATT LENA FORTSATT ATT GÅ NER MASSOR I VIKT EFTER KAMPEN OCH ÄR STARKARE ÄN NÅGONSIN!

Är du runt 50 och vill få 2 extra levnadsår?

Att börja träna vid 50 kan ge extra levnadsår

Det är aldrig för sent att börja motionera. En 50-åring som börjar träna kan förlänga sitt liv med mer än två år. Motion påverkar livslängden lika mycket som ett rökstopp, visar en ny svensk studie.

Det är aldrig för sent att börja motionera. En 50-åring som börjar träna kan förlänga sitt liv med mer än två år. Motion påverkar livslängden lika mycket som ett rökstopp, visar en ny svensk studie.

- Läkare brukar ge rådet att man ska sluta röka och gå ner i vikt för att behålla hälsan. Men det går också bra att börja träna om man vill leva länge, säger Liisa Byberg, forskare vid institutionen för kirurgiska vetenskaper vid Uppsala universitet.

Hon och hennes kolleger har följt 2.200 män från Uppsala under trettiofem år. Vid starten 1970 var männen omkring femtio år gamla. De svarade på frågor om sina rök- och motionsvanor vid flera tillfällen under studien.

 Männen delades upp i fyra grupper med olika träningsvanor: från dem som aldrig tränade till dem som regelbundet utövade hård, fysisk träning.

Efter fem år fanns ingen skillnad i dödlighet hos den grupp som började träna när de gick med i studien. De hade lika stor risk att dö för tidigt som de som inte motionerade alls.

Men efter tio år syntes sambandet mellan träning och livslängd tydligt: De som hade börjat träna först i 50-årsåldern hade halverat sin risk att dö i förtid jämfört med dem som inte tränade.

Det motsvarar effekten av att sluta röka.

- De hade samma låga dödlighet som de som hade motionerat länge. Det visar att det lönar sig att börja träna också på äldre dar, säger Liisa Byberg.

Efter trettiofem år kunde hon se att den grupp som tränade hårdast hade lägst dödlighet.

De levde dessutom i snitt drygt två år längre än de som aldrig motionerade, visar studien som publiceras i dag på medicintidskriften British Medical Journals hemsida.

De som tränade måttligt levde i genomsnitt ett år längre. Då hade forskarna tagit hänsyn till olika faktorer som påverkade deltagarnas hälsotillstånd.

För att få bättre hälsa bör man röra på sig minst trettio minuter varje dag.

- Det räcker med en halvtimmes rask promenad så att pulsen går upp. Men ju mer desto bättre, säger Liisa Byberg.

Anna Bratt

Publicerad 2009-03-06 06:47 DN